Do opracowania i publikowania na stronie internetowej informacji o realizowanej strategii podatkowej zobowiązane są:
- podatkowe grupy kapitałowe, bez względu na wysokość osiągniętych przychodów,
- spółki(*), których roczny przychód przekroczył 50 mln EUR w danym roku podatkowym.
(*) do grona spółek zaliczają się podmioty posiadające status podatnika CIT, bez względu na ich formę organizacyjną, czyli spółki akcyjne, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki komandytowo-akcyjne, spółki komandytowe lub niektóre spółki jawne.
W dokumencie tym winne być zawarte informacje o:
- procesach oraz procedurach w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego,
- dobrowolnych formach współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej,
- realizacji obowiązków podatkowych na terytorium RP wraz z informacją o liczbie przekazanych szefowi KAS informacji o schematach podatkowych,
- transakcjach z podmiotami powiązanymi (również tymi, którzy nie są rezydentami podatkowymi RP), których wartość przekracza 5% sumy bilansowej aktywów z ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego,
- planowanych lub podejmowanych przez podatnika działaniach restrukturyzacyjnych,
- złożonych przez podatnikach wnioskach o wydanie interpretacji podatkowej, interpretacji przepisów prawa podatkowego, wiążącej informacji stawkowej oraz wiążącej informacji akcyzowej,
- rozliczeniach podatkowych podatnika na terytorium lub w kraju stosującym szkodliwą konkurencję podatkową, tj. „rajach podatkowych”.
Trzeba przy tym odpowiednio wyważyć publikowaną strategię podatkową, z jednej strony spełnić nałożone ustawą wymagania, z drugiej strony nie naruszyć tajemnicy przedsiębiorstwa.
Kolejnym obowiązkiem jest poinformowanie właściwego naczelnika urzędu skarbowego (za pomocą środków komunikacji elektronicznej) o adresie strony internetowej, na której została zamieszczona strategia podatkowa, w terminie do końca 12 miesiąca następnego roku podatkowego.
Zakres naszego wsparcia obejmuje:
- analizę wewnętrznych procesów i procedur występujących w organizacji, w tym również pomoc w ich sformalizowaniu jeżeli zajdzie taka potrzeba,
- zarekomendowanie działań mających na celu ograniczenie ryzyka podatkowego,
- przygotowanie informacji o realizowanej strategii podatkowej z uwzględnieniem specyfiki działalności danej spółki.