Ceny transferowe
dokumentacja cen transferowych
Nasza kancelaria oferuje usługę sporządzania dokumentacji cen transferowych transakcji przeprowadzonych pomiędzy podmiotami powiązanymi oraz z podmiotami niepowiązanymi z tzw. „rajów podatkowymi”.
Celem sporządzenia dokumentacji cen transferowych jest wykazanie, iż transakcje przeprowadzone z podmiotami powiązanymi nie odbiegają cenowo od tych przeprowadzonych na warunkach rynkowych.
Przygotowana przez nas dokumentacja spełnia wymagania zawarte w aktualnie obowiązujących krajowych przepisach podatkowych oraz uwzględnia wytyczne OECD w sprawie cen transferowych dla przedsiębiorstw wielonarodowych i administracji podatkowych.
Dokumentacja jest sporządzona i podpisywana przez doradcę podatkowego, który bierze odpowiedzialność za jej kompletność.
Posiadamy wieloletnią praktykę w sporządzaniu dokumentacji cen transferowych i analiz porównawczych dla różnorodnych transakcji i branż.
Wśród naszych Klientów są zarówno mniejsze podmioty, jak i grupy kapitałowe oraz duże spółki o obrotach powyżej 50 mln EUR rocznie.
Znamienne jest również, że 100% obsłużonych przez nas firm przeszło bez uszczerbku kontrolę podatkową w obszarze cen transferowych i rynkowości transakcji.
Rok 2024 obędzie się bez rewolucji w kontekście dokumentowania i raportowania transakcji powiązanych za rok 2023. W dalszym ciągu obowiązują tutaj przepisy dla roku podatkowego rozpoczętego po dniu 1 stycznia 2022 r. Należy też oczekiwać, że w dalszym ciągu weryfikacja cen transferowych przez organy podatkowe będzie jednym z priorytetów Ministerstwa Finansów.
Wielkimi krokami zbliżają się terminy związane z wypełnieniem obowiązków z zakresu cen transferowych za 2023 rok. I tak kolejno:
– 31.10.2024 r. upływa termin na sporządzenie lokalnej dokumentacji cen transferowych wraz z analizą porównawczą / analizą zgodności;
– 30.11.2024 r. upływa termin na złożenie informacji o cenach transferowych na formularzu TPR-C / TPR-P połączonej z oświadczeniem o sporządzeniu dokumentacji;
– 31.12.2024 r. upływa termin na sporządzenie grupowej dokumentacji cen transferowych.
Świadczymy nasze usługi
na terenie całej Polski!
W 100% zdalnie!
Z uwagi na możliwość internetowego kontaktu ze służbami finansowo-księgowymi Klienta usługę świadczymy na terenie całej Polski.
Zachęcamy do kontaktu z nami biuro@adaptax.pl w celu przygotowania oferty, w tym wyceny zlecenia.
Sporządzamy dokumentacje przykładowo w odniesieniu do poniższych transakcji zawieranych pomiędzy podmiotami powiązanymi:
- sprzedaż / zakup towarów handlowych, wyrobów gotowych
- sprzedaż / zakup surowców i materiałów do produkcji
- usługi budowlane i montażowe (w tym umowy konsorcjum)
- najem / wynajem pomieszczeń biurowych / hali produkcyjnej
- usługi zarządcze i doradcze (management fee)
- usługi reklamowe i marketingowe
- usługi transportowe, informatyczne, prawne, księgowe
- usługi oddelegowania pracowników
- opłaty licencyjne – np. za znak towarowy, franchising, udostępnienie bazy danych
- kompleksowe usługi wsparcia administracyjnego w grupach kapitałowych według klucza podziału
- sprzedaż / zakup środka trwałego
- umowa spółki osobowej, w tym spółki komandytowej
- udzielenie / otrzymanie pożyczki, cash pooling , poręczenia i gwarancje
Współpraca może przybierać również formy:
- weryfikacji już istniejącej dokumentacji podatkowej,
- opracowania mechanizmu rozliczeń dla całej grupy kapitałowej lub podmiotów powiązanych w formie wewnętrznych procedur porządkujących reguły na jakich mają być zawierane transakcje tzw. polityka cen transferowych,
- wsparcia i obrony sposobu wyceny transferu podczas ewentualnej kontroli podatkowej lub postępowania podatkowego,
- wsparcia w zgromadzeniu odpowiedniej dokumentacji potwierdzającej wykonanie usług niematerialnych, np. usług marketingowych, zarządczych.