Ceny transferowe
dokumentacja podatkowa cen transferowych
Nasza kancelaria oferuje usługę sporządzania dokumentacji podatkowej cen transferowych, dotyczącej transakcji przeprowadzonych z podmiotami powiązanymi oraz z krajami stosującymi szkodliwą konkurencję podatkową tj. „rajami podatkowymi”.
Celem sporządzenia dokumentacji podatkowej cen transferowych jest wykazanie, iż transakcje przeprowadzone z podmiotami powiązanymi nie odbiegają cenowo od tych przeprowadzonych na warunkach rynkowych.
Przygotowana przez nas dokumentacja spełnia wymagania zawarte w aktualnie obowiązujących krajowych przepisach podatkowych oraz uwzględnia wytyczne OECD w sprawie cen transferowych dla przedsiębiorstw wielonarodowych oraz administracji podatkowych.
Warto też wiedzieć, że weryfikacja cen transferowych przez organy podatkowe jest obecnie jednym z priorytetów Ministerstwa Finansów.
Świadczymy nasze usługi
na terenie całej Polski!
Z uwagi na możliwość internetowego kontaktu ze służbami finansowo-księgowymi Klienta usługę świadczymy na terenie całej Polski.
Zachęcamy do kontaktu z nami biuro@adaptax.pl w celu przygotowania propozycji współpracy, w tym wyceny zlecenia.

Sporządzamy dokumentacje przykładowo w odniesieniu do poniższych transakcji zawieranych pomiędzy podmiotami powiązanymi:
- sprzedaż / zakup towarów handlowych, wyrobów gotowych
- sprzedaż / zakup surowców i materiałów do produkcji
- usługi budowlane i montażowe (w tym umowy konsorcjum)
- najem / wynajem pomieszczeń biurowych / hali produkcyjnej
- usługi zarządcze i doradcze (management fee)
- usługi reklamowe i marketingowe
- usługi transportowe, informatyczne, prawne, księgowe
- usługi oddelegowania pracowników
- opłaty licencyjne – np. za znak towarowy, franchising, udostępnienie bazy danych
- kompleksowe usługi wsparcia administracyjnego w grupach kapitałowych według klucza podziału
- sprzedaż / zakup środka trwałego
- umowa spółki osobowej, w tym spółki komandytowej
- udzielenie / otrzymanie pożyczki
Opracowujemy analizy porównawcze (tzw. benchmarking study), korzystając przy tym z profesjonalnych komercyjnych baz danych.
Dokumentacja jest sporządzona i podpisywana przez doradcę podatkowego, który bierze odpowiedzialność za jej kompletność.
Współpraca może przybierać również formy:
- weryfikacji już istniejącej dokumentacji podatkowej,
- opracowania mechanizmu rozliczeń dla całej grupy kapitałowej,
- wsparcia i obrony sposobu wyceny transferu podczas ewentualnej kontroli podatkowej lub postępowania podatkowego,
- wsparcia w zgromadzeniu odpowiedniej dokumentacji potwierdzającej wykonanie usług niematerialnych, np. usług marketingowych, zarządczych.